Bijeenkomst 7 april 2022

07/04/2022 20:00 - 22:00

FILATELISTISCHE PRESENTATIE OVER ‘DE UIVER’

Op donderdag 7 april a.s. heeft Postzegelvereniging Monster de volgende contactavond. Deze vindt plaats in gebouw OJOS, Choorstraat 95 in Monster, aanvang 20.00, zaal open 19.30 uur.

Deze contactavond wordt door Nicolaas Bakker een filatelistische presentatie verzorgd over de ongeluksvlucht van de legendarische UIVER op 20 december 1934. Die dag is De Uiver tijdens een speciale postvlucht naar Nederlands Indië tijdens noodweer verongelukt in de Syrische woestijn. Er waren 51.000 brieven aan boord (350 kg) die grotendeels beschadigd zijn. Er is 280 kg post gered.

Aansluitend vervolgen we met de veiling van 100 prachtige kavels en we kijken vooruit naar onze filatelistische promoties die er weer aankomen. Zo krijgen we op 11 en 12 juni a.s. weer een plekje bij Kom in de Kas Westland 2022 in Wateringen.

We zijn mede hiervoor weer postzegels aan het inzamelen voor onze postzegelberg van een miljoen postzegels die meegaat met onze promoties. Hieruit mag de jeugd dan een envelopje met postzegels uitzoeken om hen kennis te laten maken met de filatelie. Hierbij kunnen we alle hulp gebruiken, er mag geen postzegel in de prullenbak!

Er is ook voldoende gelegenheid om te ruilen en te handelen. Om 19.30 uur is de zaal open en wordt begonnen met het ruilen van de postzegels uit Noorwegen.

Westlands Mooiste postzegels zijn ook aanwezig en te koop.

Belangstellenden voor de filatelie zijn van harte welkom bij Postzegelvereniging Monster. U kunt zich vooraf informeren en als introducé aanmelden via de website: www.postzegelverenigingmonster.nl

07/04/2022